Wil je meer emballage retour geven dan het aantal rolcontainers/pallets dat je besteld hebt? Dan vragen wij je om vooraf contact op te nemen met jouw klantenserviceteam. Zij stemmen af wanneer dit retour genomen kan worden.
Wanneer de chauffeur jouw bestelling komt bezorgen, neemt hij of zij graag je emballage mee retour. De chauffeur neemt maximaal dezelfde hoeveelheid aan emballage mee retour als op dat moment geleverd wordt. Is je emballage niet meegenomen, staat er een verkeerd artikel op de pakbon of is er een verkeerd emballagebedrag berekend?
Neem dan binnen 48 uur contact op met jouw klantenserviceteam.
Wil je meer emballage retour geven dan het aantal rolcontainers/pallets dat je besteld hebt? Dan vragen wij je om vooraf contact op te nemen met jouw klantenserviceteam. Zij stemmen af wanneer dit retour genomen kan worden.
Is je emballage niet meegenomen, staat er een verkeerd artikel op de pakbon of is er een verkeerd emballagebedrag berekend?
Neem dan binnen 48 uur contact op met jouw klantenserviceteam.
Emballage betreft statiegeld-houdende producten. Grofweg zijn er 2 soorten:
Op de eerstvolgende factuur vind je de verwerking van de emballage die de chauffeur heeft meegenomen.
Tip: controleer tijdens de levering samen met de chauffeur of de ingevoerde emballage klopt. Dit voorkomt eventuele correcties.
Je helpt de chauffeur door de emballage netjes gesorteerd neer te zetten.
Losse petflessen (flesjes) en blikjes, die statiegeldhoudend zijn, kun je in zakken aanbieden bij de chauffeur. Deze zakken kun je bestellen bij De Kweker. Om deze vergoed te krijgen, dien je aangemeld te zijn bij Statiegeld Nederland en de zakken te voorzien van jouw label (te verkrijgen via Statiegeld Nederland). De vergoeding zelf verloopt ook via Statiegeld Nederland, De Kweker haalt de zakken bij je op en geeft ze af aan de stichting. Kijk voor meer informatie op de pagina voor statiegeld op blik of de pagina voor statiegeld op petflessen.
Wil je een artikel retourneren? Geef het dan direct retour aan de chauffeur óf meld je retouraanvraag aan bij afdeling klantenservice. Deze aanvraag moet voldoen aan de onderstaande voorwaarden.
Voorwaarden (bij niet direct retour geven aan chauffeur):