Emballage en retouren

Omdat De Kweker je ook graag goed van dienst is tijdens het retourneren van je emballage hebben we hieronder een aantal veelgestelde vragen voor je op een rij gezet om je te retouraanvraag zo duidelijk en snel als mogelijk te verwerken.

Hoe werkt het emballageproces?

Wanneer de chauffeur jouw bestelling komt bezorgen, neemt hij of zij graag je emballage mee retour. De chauffeur neemt maximaal dezelfde hoeveelheid aan emballage mee retour als op dat moment geleverd wordt. Is je emballage niet meegenomen, staat er een verkeerd artikel op de pakbon of is er een verkeerd emballagebedrag berekend?

Neem dan binnen 48 uur contact op met jouw klantenserviceteam.

Veelgestelde vragen

Wil je meer emballage retour geven dan het aantal rolcontainers/pallets dat je besteld hebt? Dan vragen wij je om vooraf contact op te nemen met jouw klantenserviceteam. Zij stemmen af wanneer dit retour genomen kan worden.

Is je emballage niet meegenomen, staat er een verkeerd artikel op de pakbon of is er een verkeerd emballagebedrag berekend?

Neem dan binnen 48 uur contact op met jouw klantenserviceteam.

Emballage betreft statiegeld-houdende producten. Grofweg zijn er 2 soorten:

  • Product-gebonden emballage (bijvoorbeeld flessen in een frisdrankkrat of een fust bier)
  • Ladingdragers (rolcontainers, pallets, tussenschotten, fustenrekken, CBL/AGF-kratten en gedistilleerdkratten)

  • Op de pakbon zie je de statiegeldwaarde van de (geleverde) product gebonden-emballage én de CBL/AGF kratten.
  • Op de digitale emballagebon zie je de geleverde ladingdragers plus alle retour genomen emballage.

Op de eerstvolgende factuur vind je de verwerking van de emballage die de chauffeur heeft meegenomen.

Tip: controleer tijdens de levering samen met de chauffeur of de ingevoerde emballage klopt. Dit voorkomt eventuele correcties.

Je helpt de chauffeur door de emballage netjes gesorteerd neer te zetten.

  • Gebruik je fustenrekken? Stapel max. 5 fusten op een rolcontainer.
  • Geen fustenrekken? Dan max. 4 fusten op een rolcontainer.

 

Losse petflessen (flesjes) en blikjes, die statiegeldhoudend zijn, kun je in zakken aanbieden bij de chauffeur.  Deze zakken kun je bestellen bij De Kweker. Om deze vergoed te krijgen, dien je aangemeld te zijn bij Statiegeld Nederland en de zakken te voorzien van jouw label (te verkrijgen via Statiegeld Nederland). De vergoeding zelf verloopt ook via Statiegeld Nederland, De Kweker haalt de zakken bij je op en geeft ze af aan de stichting. Kijk voor meer informatie op de pagina voor statiegeld op blik of de pagina voor statiegeld op petflessen.

Wil je een artikel retourneren? Geef het dan direct retour aan de chauffeur óf meld je retouraanvraag aan bij afdeling klantenservice. Deze aanvraag moet voldoen aan de onderstaande voorwaarden.

Voorwaarden (bij niet direct retour geven aan chauffeur):

  • De retouraanvraag bij klantenservice moet plaatsvinden binnen 48 uur na levering.
  • Vanwege de voedselveiligheid (HACCP) worden dagvers, diepvries en gekoelde producten niet retour genomen.
  • Speciaal bestelde producten, niet bij De Kweker aangekochte producten of niet-De-Kweker-emballage worden nooit retour genomen (ook niet direct bij levering).
  • Tabaksartikelen worden niet retour genomen, tenzij foutief geleverd door De Kweker en gemeld bij afdeling klantenservice binnen 24 uur na levering.